افزایش درآمد با برندسازی شخصی

0
76

افزایش درآمد با برندسازی شخصی

برند سازی شخصی چیست؟ چگونه میتوانید با برندسازی شخصی درآمد خود را افزایش دهید؟ چطور میتوانید با چند راهکار ساده خودتان را برند کنید؟

برای اینکه بدانید دقیقا داریم راجع به چه چیزی صحبت می کنیم در ابتدا بگذارید ببینیم که اصلا برندسازی شخصی به چه معناست.

برندسازی شخصی چیست؟

تا حالا پیش خود فکر کرده اید زمانی که یک جمعی را ترک می کنید دیگران شما را چگونه تعریف می کنند؟ از نظر دیگران شما چه کسی هستید؟ چه توانایی هایی دارید؟ اینکه دیگران چگونه شما را تعریف می کنند دقیقا همان مفهوم برند شخصی است. برند شخصی شما همان چیزی است که مردم در نبود شما می گویند. اما اینکه مردم در مورد شما چه فکری می کنند یا شما را چگونه تعریف می کنند تا حد زیادی به خود شما برمی گردد.

در واقع رفتار ها، گفتارها ، نوع لباس پوشیدن شما، نوع برخورد شما و تخصصی که دارید برند شما را تعریف می کند. مردم به همه ی این ها نگاه می کنند و می توانند یک تعریف نسبی از شما داشته باشند.

جف بزوس موسس سایت آمازون که ثروت مند ترین مرد جهان است می گوید:

برند شما همان چیزی است که مردم در نبود شما می گویند.

شما همین حالا هم برند دارید. امروز درآمد شما چقدر است؟ چند نفر به شما بابت خدماتتنا اعتماد می کنند؟ چند نفر زمانی که مشکلی برایشان پیش می آید که رفع آن مشکل تنها توسط تخصص شما امکان پذیر است اول از همه به شما فکر می کنند؟

همه ی این ها در بازرا کار تعیین کننده است. در روابط و خانواده هم به همین صورت است زمانی که میبینیم فردی که در خانواده نقش پر رنگ تری دارد به او اعتماد بیشتری می شود، و از او توقع بیشتری می رود. اگر شما به خوبی نقش پدر، مادر، بردار و .. را بازی کنید و بتوانید خود را به عنوان یک برند برای دیگر اعضای خانواده نشان دهید. اعضای خانواده هم همیشه تمام تلاش، محب، و سرمایه ای که دارند را برای شما خرج می کنند.

در بازار کار هم دقیقا همینطور است.مدیران همیشه به دنبال افرادی هستند که در حرفه خود شناخته شده باشند و بتوانند کارها را به خوبی و با مهارت خاصی انجام دهند و مهتر از همه اینکه قابل اعتماد باشند. برندسازی شخصیت دقیقا همان شخصیتی است که ما در هر زمینه از زندگی خود بروز می دهیم.

مزایای برندسازی شخصی چیست؟

زمانی که برندسازی شخصی انجام می دهید، در واقع داردی به افراد زیادی می گویید من فلانی هستم، فلان تخصص را دارم و من به خوبی میتوانم از مهارتی که دارم استفاده کنم. به عنوان مثال برای یک حسابدار اگر بتواند خود را برند کند. شرکت های مختلف به دنبال او خواهند رفت و پیشنهاد های شغلی متفاوتی را به او می دهند. این فرد می تواند یک سمت شغلی داشته باشد اما درآمد بیشتری نسبت به همکاران خود دریافت کند چون شناخته شده و برند است. یا میتواند از سوی چند شرکت چند سمت شغلی دریافت کند.

این در مورد، وکلا، مدیر ها، کارمندان و کارگران نیز صدق می کند. فرض کنید یک منشی هستید. و چند مهارت پایه و چند برنامه نرم افزاری را مسلط هستید. اگر بتوانید خودتان را برند کنید قطعا نسبت به همکاران خود درآمد بیشتری دریافت خواهید کرد.

حتما شما هم بارها با این حقیقت رو به رو شده اید زمانی که مثلا چند نفر برای مصاحبه استخدامی حضور پیدا می کنند که تخصص های یکسان، و سابقه کار یکسانی دارند. همیشه افرادی که برند شخصی معتبر تری دارند انتخاب می شوند یعنی افرادی که اعتبار بیشتری دارند همیشه انتخاب می شوند. که این اعتبار تنها از طریق برنسازی شخصی ممکن است.

حتما دیده اید در یک اداره ای که چند کارمند دارای مهارت های یکسان و تجربیات یکسانی هستند گاهی یک نفر از آن از دیگری حقوق بیشت یا مزایای بیشتری دریافت می کند. این به این خاطر است که این فرد با تخصص و مهارتی که دارد شناخته شده است و انسان معتبری می باشد.

افرادی که معتبر هستند و برن شخصی خود را دارند همیشه نه تنها استخدام می شوند بلکه با حقوق بسیار بالا هم استخدام می شوند.چرا که فردی که این افراد را استخدام می کند یقین دارد که این فرد می تواند باعث معتبر شدن کسب و کارش و افزایش بهره وری شود.

اما چگونه درآمد این افراد افزایش می آید؟

افرادی که دارای برند شخصی معتبر هستند همیشه در پی کسب دانش و اطلاعات به روز هستند. همواره در پی آن هستند که در حیطه شغلی خود تخصص کسب کنند. برای این به دانشگاه نمی روند. بلکه از منابع معتبر، کتاب های ایرانی و خارجی به روز استفاده می کنند. آن ها را مطالعه می کنند و گفته های کتاب را تمرین و عملی می کنند.

شما هم اگر کارمند هستید یا مدیر یا حتی آبدارچی هستید میتوانید کتاب هایی در زمینه شغلی خود پیدا کنید مطالعه کنید و مدر زمینه کاری خود متخصص شوید. و من به شما قول می دهم افرادی که چنین کاری را بکنند امکان ندارد بیکار بمانند و هرگز امکان ندارد درآمد پایینی داشته باشند.

افرادی که دارای برند شخصی هستند همیشه چند سمت شغلی دارند. یا با یک سمت شغلی مشغول هستند اما دو یا سه برابر یا حتی بسیار بیشتر نسبت به افراد هم کار خود دریافت می کنند. همچنان که میبینید در برخی سازمان ها و شرکت ها بین چند فرد با تخصص همسان یک فرد چند برابر دیگران دریافت می کند.

و از همین طریق است که این افراد می توانند به راحتی درآمدی بیشتر از همکاران خود داشته باشند و حتی به استخدام چند ارگان دیگر نیز دربیاند. معمولا ساعات کاری این افراد نیز از بقیه کمتر است و همیشه امنیت شغلی خود را دارند.

چطور برندسازی شخصی کنید؟

۱- اولین روشی که میتوانید از آن برای برند سازی خود بهره ببرید سخنرانی است. وقتی شما به عنوان سخنران در حیطه کاری خود برای یک جمع صحبت می کنید به عنوان متخصص در کار خود شناخته می شوید فرقی نمی کند شغل شما چه چیزی باشد

۲- دومین راه نوشتن کتاب های پی دی اف یا فیزیکی است و گذاشتن آن روی سایت ها و پخش کردن آن در فضای اینترنت است. اگر کتاب شما فیزیکی باشد شک نکنید با ارائه آن به هر شرکت یا ارگانی در لحظه درآمد شما افزایش خواهد یافت.

۳- سومین روش گذاشتن مقاله روی سایت خود، وبلاگ خود سیا صفحات مجازی می باشد. هیچ چیز مثل یک مقاله خوب نمی تواند شما را در اینترنت مشهور کند و به عنوان متخصص معرفی نماید.

۴- استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. اگر همین حالا شبکه سازی کنید و کانال تلگرام خود را راه اندازی کنید. اگر فقط هزار نفر شما را بشناسند. درآمد شما نسبت به قبل متفاوت خواهد بود حتی ممکن است در این میان چند پیشنهاد شغلی برای شما ایجاد شود. حالا فرض کنید ۲۰ هزار یا ۵۰ هزار اعضا در کانال خود داشته باشید. میبینید که درآمد شما افزایش چشمگیر خواهد داشت.

۵- تبادل اطلاعات است. وقتی سایت خود، شبکه اجتماعی خود را راه انداختید و کتاب خود را نوشتید و حالا میتوانید با شبکه های دیگر با افراد متخصص دیگر در شبکه های آن ها نیز اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید و به ان ها اجازه دهید اطلاعات خود را در شبکه شما به اشتراک بگذارند. به این ترتیب شبکه شما بسیار گسترده تر می شود.

نکته: برند سازی شخصی بدون شبکه سازی اصلا معنایی ندارد. شبکه سازی به معنای تعداد افرادی که شما را با تخصص منحصر به شما می شناسند. افرادی که شما را به عنوان متخصص در زمینه کاریتان میشناسند. زمینه کاری که شما خودتان را در آن زمینه به عنوان متخصص معرفی می کنید. اگر شما بهترین در زمینه کاری خودتان باشید چه فایده ای دارد زمانی که کسی شما را نمی شناسد.پس اینجاست که شبکه سازی مفهوم پیدا می کند.

پرسونال برندینگ

 

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here

شانزده − شش =